راه های پاکسازی کبد چرب | پاکسازی کامل کبد با توصیه های تغذیه
راه های پاکسازی کبد چرب | پاکسازی کامل کبد با توصیه های تغذیه

راه های پاکسازی کبد چرب و پاکسازی کامل کبد با توصیه های تغذیه

راه های پاکسازی کبد چرب

پاکسازی کامل کبد با توصیه های تغذیه

راه های پاکسازی کبد چرب
کبد نقش های مختلفی در جهت حفظ سلامت بدن دارد. کبد تمامی موادی که خورده می شود , نوشیده می شود و یا از راه پوست جذب می شود را پردازش می کند. در نتیجه این اندام در معرض بسیاری از مواد مضر قرار می گیرد. برخی نشانه های کبد آسیب دیده شامل آلرژی , سوء هاضمه , کلسترول و تری گلیسیرید بالا و یا حتی سنگ های صفراوی می باشد. با پاکسازی کبد بسیاری از این مشکلات رفع می شوند. برخی موادغذایی دارای ترکیبات خاصی هستند که به پاکسازی کبد از سموم کمک می کنند.

گریپ فروت
گریپ فروت میوه ای با خواص بی شمار است. مصرف گریپ فروت موجب سم زدایی و تجزیه سنگ های صفراوی می گردد. گریپ فروت حاوی ترکیب پروتئینی به نام گلوتاتیون است که به سموم متصل می شود و باعث دفع آن ها از بدن می گردد . نوشیدن یک لیوان آب گیریپ فروت در روز علاوه بر کمک به پاکسازی کبد , میزان ویتامین سی بالا , پکتین و آنتی اکسیدان های مختلفی برای بدن تامین می کند.

ذغال اخته
نوشیدن آب ذغال اخته موجب پاکسازی کبد و روده بزرگ , حذف تدریجی سموم و در نتیجه کاهش نفخ می گردد. همچنین تا حدی سطح سوخت و ساز را بالا می برد و به کاهش وزن کمک می کند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب و پاکسازی حداکثری کبد با این پاک کننده بهتر است ۶-۸ لیوان در روز آب ذغال اخته بنوشید.

سرکه سیب
از ایام قدیم سرکه سیب به عنوان پاک کننده کبد و رقیق کننده خون شناخته می شده است. همچنین در هضم بهتر , رفع آکنه و کمک به کاهش وزن موثر است. البته توجه داشته باشید که مصرف سرکه سیب در کنار رژیم غذایی متعادل و سالم کارآرایی دارد.

راه های پاکسازی کبد چرب | پاکسازی کامل کبد با توصیه های تغذیه
راه های پاکسازی کبد چرب | پاکسازی کامل کبد با توصیه های تغذیه

سیر
سیر موجب فعال شدن آنزیم های کبدی است. همچنین حاوی سلنیوم و آلیسین است که موجب حفظ عملکرد کبد می شوند.

سبزیجات برگ سبز
اسفناج , کلم و … باعث ذفع فلزات سنگین در کبد می شوند. و ترشح صفرای سالم را افزایش می دهند.

آووکادو
آووکادو نیز همانند گریپ فروت حاوی ترکیب پروتئینی گلوتاتیون است که کبد را از سموم پاک می کند و موجب بهبود عملکرد کبد می شود. دریافت ۲-۱ عدد آووکادو در هفته موجب بازگشت و بهبود آسیب های وارده به کبد می شود.

گردو
گردو حاوی گلوتاتیون , آمینواسید آرژنین و اسیدچرب امگا-۳ است که باعث کاهش آمونیاک است و کبد را از سموم پاک می کند .

زردچوبه
زردچوبه از بهترین پاک کننده های کبد است. علاوه بر پاکسازی باعث تترمیم سلول های کبد می گردد. همچنین موجب بهبود عملکرد کبد و صفرا می شود.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

doctormovahed.com.مصرف زنجبیل در کبد چرب

مصرف زنجبیل در کبد چرب ، روشی طبیعی برای مقابله با کبدچرب!

مصرف زنجبیل در کبد چرب ، کمک کننده به بهبود بیماری مصرف زنجبیل در کبد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *