غذاهای مناسب برای سحری

غذاهای مناسب برای سحری

غذاهای مناسب برای سحری

غذاهای مناسب برای سحری

سحری و افطاری دو وعده بسیار مهم در ماه مبارک رمضان می باشند که نباید نادیده گرفته و حذف شوند . درست غذا خوردن در ماه رمضان مانع از بروز مشکلات گوارشی و سلامتی است .

نکته اول برای خوردن سحری تنظیم ساعت خواب و بیداری با ساعت اذان است . حتما سعی کنید حداقل یک ساعت پیش از اذان برای سحری خوردن آماده شوید تا با آرامش کامل غذا بخورید .

حتما در این وعده پروتئین داشته باشید . گوشت , تخم مرغ , حبوبات بهترین منابع پروتئینی هستند . عدس پلو , لوبیا پلو , انواع خورش از غذاهای مناسب برای سحری می باشند . البته دقت کنید که چربی غذا در حد معمول باشد . خوردن غذاهای چرب در وعده سحر باعث ایجاد تهوع و یا بروز رفلاکس می شود .

غذاهای مناسب برای سحری

باور غلطی که بین مردم رایج است که با نوشیدن چای در سحر طی روز تشنه نخواهی شد ! متاسفانه نوشیدن چای به ویژه چای پر رنگ باعث کاهش جذب آهن غذا و افزایش دفع اب و الکترولیت از بدن می شود , که در این روزهای گرم باعث کم آبی شدید بدن و بروز سردرد و یا تهوع می شود .
پس از صرف سحری , با فاصله حداقل نیم ساعت هندوانه بخورید . سبزی خوردن به همراه غذا نیز از کم آبی بدن جلوگیری می کند .

به خاطر داشته باشید که حذف سحری از اشتباه ترین کارها در رمضان است . نخوردن سحری باعث افزایش طول مدت زمان روزه بودن است و فرد دچار افت شدید فشار خون و قند خون می شود و عوارض آن عبارتند از کم آبی , تهوع , سردرد شدید , افت تمرکز .

از خوردن نوشیدنی های گازدار و غذاهای نفاخ در سحری پرهیز کنید , که باعث سوء هاضمه می شوند .

غذاهای شیرین و شور باعث ایجاد تشنگی در طول روز است . غذاهایی چون سیب زمینی سرخ شده , فست فودها , خیار شور , فلافل , فرآورده های گوشتی ( سوسیس و کالباس ) و انواع ترشی را از وعده سحری حذف کنید .

Related Post