بهترین افطاری در ماه رمضان

بهترین افطاری در ماه رمضان

بهترین افطاری در ماه رمضان

بهترین افطاری در ماه رمضان

به گفته پیامبر مکرم اسلام ” صوموا تصحوا ” روزه بگیرید تا سلامت باشید . بر این اساس روزه در دین اسلام یکی از عوامل حفظ سلامتی است . اما نکته ای که حائز اهمیت است درست غذا خوردن در این ماه است تا سلامتی در پی داشته باشد . تغذیه غلط در این ماه خود باعث افزایش بیماری ها و اختلالات است .

در این پست به بررسی ویژگی های بهترین افطاری می پردازیم .

۱- توصیه می شود وعده ی افطار را سبک تر و در قالب وعده صبحانه , حتما با ارامش و با آرامی میل کنید .

۲- توصیه می شود روزه خود را با خرما , کمی نمک ,آب عسل گرم , شیر گرم , آب گرم یا چای گرم کم رنگ باز کنید .

۳- از نوشیدن اب یخ , شربت های خنک و نوشیدنی های گازدار در ابتدای افطار پرهیز کنید .

 

 

 

بهترین افطاری در ماه رمضان

 

 

۴- اگرچه با توجه به گرمی هوا نیاز است در فاصله افطار تا سحر آب و مایعات به اندازه کافی بنوشید اما توجه داشته باشید که به همراه غذای افطار و یا سحر نباشد . بلکه مدتی پس از صرف غذا آب با درجه حرارت معمولی ( و نه بسیار خنک ) بنوشید . نوشیدن مایعات به همراه غذا باعث بروز نفخ , سوءهاضمه و مشکلات گوارشی می شود که حتی ممکن است مانع از ادامه روزه گرفتن شود .
بهتر است پس از یک تا دو ساعت بعد از افطار کردن آب بنوشید .

۵- اوناع سوپ ها و آش های رقیق و گرم بهترین گزینه برای غذای افطاری می باشند . همچنین حلیم , فرنی , شله زرد , کاچی انتخاب های غذایی خوبی برای افطار می توانند باشند .

۶- از خوردن غذاهای سنگین و پرچرب در افطار پرهیز کنید . به طور مثال آبگوشت انتخاب غذایی مناسبی برای باز کردن روزه نیست و ممکن است باعث اختلالات گوارشیو تهوع شود .

۷- با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و روزهای گرم و طولانی سال , توصیه می شود وعده شام حداقل پس از یک تا دو ساعت از افطار تناول شود .

۸- نکته بسیار مهم که بیشتر بزرگواران روزه دار توجهی به آن ندارند , برهم خوردن خوراکی های مختلف به هنگام افطار است . بسیاری از مواد غذایی به تنهایی برای بدن بسیار مفید هستند اما در اثر برهم خوری و مصرف همزمان ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی برای بدن شوند . به طور مثال مصرف همزان شیر , ترشی و ماهی .

Related Post