کم کردن وزن با افزایش انگیزه

کم کردن وزن با افزایش انگیزه

کم کردن وزن با افزایش انگیزه

کم کردن وزن با افزایش انگیزه

شروع یک برنامه کاهش وزن و لاغری ممکن است در ابتدا کاری دشوار به نظر برسد . اما داشتن انگیزه کافی برای رسیدن به وزن ایده آل نیرو محرکه قوی برای رسیدن به هدف است . این مقاله به شما در داشتن انگیزه کافی , برای کاهش وزن کمک می کند .

۱٫ برای کاهش وزن مصمم باشید .
روشن و دقیق چرایی کاهش وزن خود را در یک دفترچه یادداشت کنید . این کار باعث با انگیزه ماندن در برنامه کاهش وزن می شود . هر از چند گاهی به هدف ها و چراهای خود نگاهی کنید .
پیشگیری از دیابت , طول عمر بیشتر , در پیش داشتن مهمانی مهم یا عروسی , افزایش اعتماد به نفس , اندازه شدن لباسی خاصی و … از جمله چراها برای کاهش وزن و لاغر شدن هر فردی می تواند باشد !

۲٫ انتظارتان از خود , واقع بینانه باشد .
بسیاری از رزیم های کاهش وزن ادعا می کنند که در زمان کوتاه , بیشترین کاهش وزن را خواهید داشت . در حالی بهترین حالت لاغر شدن , ۰٫۵ تا ۱ کیلوگرم در هفته است .
هدف گذاری غیر طبیعی باعث خستگی و دلزدگی از برنامه کاهش وزن می شود . خوب است اهداف کوتاه مدت و کم در نظر بگیرید تا با رسیدن به آن شوق و انگیزه بیشتری برای ادامه برنامه داشته باشید .
کاهش ۵ تا ۱۰ % از وزن فعلی شما به تقویت فشار خون و قند خون , کاهش خطر بیماری قلبی , کاهش سطح کلسترول , کاهش دردهای مفصلی و کاهش احتمال ابتلا به سرطان ها کمک بسیاری می کند .

 

 

کم کردن وزن با افزایش انگیزه

 

 

 

۳٫ سبک زندگی خود را اصلاح کنید .
در برنامه کاهش وزن , لاغر شدن و رسیدن به وزن ایده آل هدفی است که دراولویت دوم قرار دارد . اولویت اول در این برنامه اصلاح سبک زندگی و رفتارهای غلط غذایی است . آرام غذا خوردن , افزایش فعالیت بدنی و انجام ورزش , حذف غذاهای مضر از برنامه غذایی از جمله فاکتورهای اصلی در اصلاح سبک زندگی است .

۴٫ موفقیت های خود را جشن بگیرید .
هر زمان که به هدف های کوچک و کوتاه مدت خود رسید , خود را تشویق کنید . این کار باعث افزایش انگیزه و میل به ادامه برنامه می شود .
همچنین هر زمان که به برنامه نرسید و از آن تخطی کردید برای خود جریمه در نظر بگیرید .

۵٫ مثبت فکر کنید .
به نتیجه بخش بودن و موثر واقع شدن برنامه فکر کنید و سعی کنید امواج منفی از خود ساطع نکنید !!!
اگر برنامه کاهش وزن اصولی داشته باشید و شما به خوبی برنامه را انجام دهید حتما به هدف خود خواهید رسید .

Related Post