زمان بارداری چی بخوریم ؟؟؟

زمان بارداری چی بخوریم

زمان بارداری چی بخوریم ؟؟؟

زمان بارداری چی بخوریم

برای آن که فرزندی باهوش داشته باشیم در دوران بارداری چه بخوریم ؟

ماهی (قزل آلا )
این غذای دریایی سرشار از اسیدچرب امگا-۳ , DHA و سایر اسیدچرب های مفید است . رشد مغز و سیستم عصبی جنین به چربی های ضروری نیاز دارد . بهتر است از ماهی های تازه و بومی استفاده کنید . برای تامین قوای مغزی و عصبی نوزادتان , ۳-۲ وعده در هفته ماهی بخورید .

مارچوبه
مارچوبه گیاهی سرشار از املاح معدنی از جمله آهن است . آهن برای رشد و تکامل سیستم عصبی مورد نیاز است . این گیاه سبزرنگ نیزه ای در فصل بهار به وفور یافت می شود .

تخم مرغ
تخم مرغ سرشار از کولین است . کولین موجب رشد مغزی و ذهنی جنین است . تخم مرغ را حتما به طور کامل میل کنید . ۴-۳ تخم مرغ در هفته میل کنید .

ماست
ماست سرشار از ماده معدنی روی است که برای رشد و ترمیم بافت های جنینی در دوران بارداری مورد نیاز است . همچنین ماست غنی از کلسیم است که به رشد و استحکام استخوان های جنین کمک می کند . ماست حاوی باکتری های مفید ( پروبیوتیک ) است که برای سلامت دستگاه گوارش مادر بسیار مفید است .

زمان بارداری چی بخوریم

 

مرکبات
مرکبات منبع غنی از ویتامین ث می باشند که موجب تقویت عملکرد سیستم ایمنی می شود . دریافت کافی ویتامین ث بدن مادر را در برابر ابتلا به بیماری ها حفظت می کند .

پنیر
پنیر حاوی پروتئین و کلسیم است . پروتئین ماده اصلی ساخت بافت های جنینی است .

سیر
سیر یکی از سبزیجات خارق العاده است که خواص درمانی بی نظیری دارد . مصرف ۳-۲ بار سیر خام در هفته از ابتلا به پره اکلامپسی ( پرفشاری خون در دوران باداری ) جلوگیری می کند .

بادام
بادام و مغزهای خام دیگر بهترین منابع منیزیم , ویتامین E , پروتئین و اسیدهای چرب مفید می باشند . طبق مطالعات انجام شده دریافت کافی از بادام خطر ابتلا به آلرژی و حساسیت ها را کاهش می دهد .

Related Post