برای درمان کمردرد چه بخوریم ؟؟؟

برای درمان کمردرد چه بخوریم

برای درمان کمردرد چه بخوریم ؟؟؟

برای درمان کمردرد چه بخوریم

برای درمان کمردرد چه بخوریم ؟ توصیه هایی برای درمان کمردرد به کمک تغذیه
متاسفانه امروزه کمردرد مشکل سلامتی رایجی شده است . بیشتر بزرگسالان حداقل یکبار در طول عمر خود کمردرد را تجربه کرده اند .

علت کمردرد چیست ؟
علل کمردرد بسیار و گسترده است . کمردرد اصولا ناشی از مشکل در عضله , مفصل , دیسک های کمری , اعصاب و یا استخوان های ستون فقرات است . درد ممکن است در هر نقطه ای از نخاع ایجاد شود ؛ درد در نواحی انتهایی ستون فقرات بسیار شایع تر است .

 

 

برای درمان کمردرد چه بخوریم

توصیه های تغذیه ای برای درمان کمردرد

چندین ماده مغذی و مکمل برای درمان هرچه زودتر کمردرد وجود دارد . مکمل درمانی صحیح زیر نظر متخصص تغذیه موجب کاهش درد و التهاب , درمان دیسک , استحکام استخوان ها و تقویت سیستم عصبی می شود .

روغن ماهی – روغن ماهی سرشار از اسید چرب امگا-۳ است . این اسیدچرب ضروری یکی از مواد ضد التهابی طبیعی و بسیار قوی در بدن است . التهاب باعث درد و سختی در حرکت می شود . متاسفانه داورهای شیمیایی ضد التهابی با آن که موجب کاهش التهاب در بدن می شوند اما عوارض جانبی از جمله خونریزی گوارشی , حملات قلبی می شوند به همین دلیل توصیه می شود که در کوتاه مدت مصرف شوند و مصرف آن ها در طولانی مدت اکیدا توصیه نمی شود . میزان دوز مصرفی کپسول روغن ماهی بهتر است طبق شرایط بیمار و زیر نظر متخصص تغذیه صورت گیرد .

منیزیم – صرف نظر از کمر درد , منیزیم برای اسپاسم و گرفتگی های عضلانی بسیار مفید است . منیزیم موجب شل شدن عضلات بدن است و برای همه نوع دردهای عضلانی , گرفتگی و کشیدگی عضلات مفید است . دریافت مکمل منیزیم بهتر است زیر نظر متخصص باشد , اما بهترین منابع غذایی طبیعی منیزیم عبارتند از : سبزیجات برگ سبز تیره و مغزها .

گوگرد – گوگرد نیز به صورت ماده ای ضد التهابی در بدن ایفای نقش می کند و برای دردهای مفصلی بسیار مفید است . سیر و پیاز از بهترین منابع طبیعی گوگرد می باشند .

در نهایت خوب است به برخی از موادغذایی که باعث افزایش التهاب و درد در بدن می شوند اشاره کنیم : قند و شکر , گلوتن , آرد سفید , شیر گاو , گوشت قرمز و گوشت ماکیان . بهتر است مصرف این قبیل مواد غذایی را از برنامه غذایی خود کاهش دهید .

Related Post