چربی سوزی قوی با ۱۰ ماده غذایی طبیعی و مفید

چربی سوزی با ۱۰ ماده غذایی طبیعی 

۱۰ ماده غذایی برای چربی سوزی

مواد غذایی بسیاری هستند که در کاهش توده چربی و چربی سوزی نقش دارند. مکانیسم عمل آنها به چندین روش میتواند باشد ممکن است با ایجاد احساس سیری , بالابردن سوخت و ساز بدن و… باعث چربی سوزی شوند.

چربی سوزی – بادام و مغزها

۱) بادام و مغزها : مغزها اشتها و تمایل را به غذا کمتر میکنند. مصرف مغزها باعث احساس سیری و پری میشوند که در نتیجه فرد کالری کمتری در روز دریافت خواهد کرد و باعث کاهش وزن وی میشود.

چربی سوزی -حبوبات

۲) حبوبات : حبوبات حاوی مقدار بالای فیبر , آهن , پروتئین و از همه مهتر کالری کمی دارند.

چربی سوز – سبزی برگ سبز

۳)اسفناج و سبزیجات برگ سبز : مشابه حبوبات , سبزیجات نیز حاوی فیبر بالایی هستند که علاوه بر تامین ریزمغذی ها مانند ویتامین ها , کالری پایینی دارند و ایجاد سیری نسبتا طولانی میکنند.

چربی سوزی – شیرولبنیات

۴) شیر و لبنیات : منبع غنی کلسیم , شیر و لبنیات هستند. کلسیم نقش مهم در متابولیسم چربی ها دارد. در مطالعات نشان داده شده است که افرادی که کلسیم بیشتری دریافت میکنند نسبت به سایر افراد بیشتر وزن کم میکنند.

چربی سوز-تخم مرغ

۵) تخم مرغ : علاوه بر تامین پروتئین و ویتامین B12 , تخم مرغ به عضله سازی کمک میکند و در مقابل باعث سوختن چربی میشود.

چربی سوز -گوشت ها

۶) گوشت : البته منطور همه انواع گوشت اعم از گوشت قرمز , مرغ و ماکیان آن هم کاملا بدون چربی است. غذاهای پروتئینی چربی سوزند زیرا برای متابولیسم و شکستن پروتئین , نیاز به انرژی بیشتری نسبت به سایر درشت مغذی ها است.

چربی سوزی – روغن زیتون

۷) روغن زیتون : در مطالعه انجام شده در دانشگاه ایلینویز نشان داده شده است که افرادی که قبل از غذا مقداری روغن زیتون دریافت میکنند, نسبت به افرادی که قبل از غذا روغن زیتون مصرف نمیکنند ۲٫۵% کالری کمتری دریافت میکنند که همین کمتر کالری گرفتن باعث کاهش وزن است.

چربی سوز – غلات تصفیه نشده

۸) غلات کامل و تصفیه نشده : غلات کامل یعنی آرد و فرآورده های آن و همچنین برنج که سبوس گیری نشده اند. هرچه رنگ غله قهوه ای تر باشد یعنی سبوس بیشتری دارد.
غلات تصفیه نشده باعث حفط ثبات قند خون و سطح انسولین خون میشوند. در نتیجه مانع ذخیره چربی اضافی در بدن است.

چربی سوزی -تمشک

۹) تمشک : فیبر و پکتین موجود در تمشک و خانواده آن باعث احساس سیری و در نتیجه دریافت غذای کمتر در طول روز است.

چربی سوزی – سرکه

۱۰) سرکه : سرکه باعث فعالیت آنزیم های شکننده چربی است.

Related Post