چرا من چاق نمیشم؟ من خیلی لاغرم میخوام چاق بشم !

چرا من چاق نمیشم؟ - من خیلی لاغرم میخوام چاق بشم !

چرا من چاق نمیشم؟

من خیلی لاغرم میخوام چاق بشم !

چرا من چاق نمیشم؟

چگونه تا عید چاق شویم ؟

راه سریعی برای چاق شدن هست ؟

اینها سوالاتی است که از طرف بسیاری از کاربران برای ما ارسال شده است.همراه ما باشید…

برای افزایش وزن دو نکته مهم حائز اهمیت است :۱- دریافت کالری کافی  ۲- دریافت پروتئین کافی

داشتن رژیم متنوع و کافی , مغذی و مقوی به همراه فعالیت بدنی مناسب به راحتی موجب افزایش وزن و رسیدن به وزن ایده آل می گردد.

افزایش دریافت کالری
افزایش کالری روزانه ۱۰۰۰-۵۰۰ کیلوکالری موجب افزایش وزن ۱-۰٫۵ کیلوگرمی در هفته می شود . بهتر است در رژیم افزایش وزن غذاهای مغذی و مقوی دریافت کنید.

غذاهای مغذی , مواد مغذی بیشتری در یک کالری دارند.به طور مثال در مقایسه آبمیوه صنعتی و شیر , شیر غذایی مغذی است و در حجم مساوی با آبمیوه مواد مغذی بیشتری برای بدن تامین می کند. شیر حاوی پروتئین , کلسیم , پتاسیم و ویتامین های گروه ب است.

همچنین با افزودن روغن های مفید , مغزها و … – با توجه به سلیقه و علاقه خود – غذاها , سوپ ها و سالادهای خود را مقوی و کالری آن ها را افزایش دهید. بدین ترتیب بدون افزایش حجم غذا , کالری دریافتی غذا افزایش می یابد.
چرا من چاق نمیشم؟ – من خیلی لاغرم میخوام چاق بشم !

افزایش دریافت پروتئین
با افزایش دریافت کالری می بایست فرد ورزش نیز انجام دهد تا کالری اضافی دریافتی به جای تبدیل شدن به چربی و انباشته شدن , به عضله  تبدیل شود و حجم عضلات فرد افزایش یابد. برای ساخت عضله به ورزش های مقاومتی و پروتئین احتیاج است. پروتئین ماده اصلی ساخت عضله است. به هنگام ورزش بخشی از عضلات سوخته می شوند , در نتیجه پس از فعالیت ورزشی باید پروتئین کافی دریافت شود تا علاوه بر جایگزینی پروتئین سوخته شده , عضله جدید نیز ساخته شود. با توجه به شرایط و میزان فعالیت بدنی فرد میزان نیاز به پروتئین ۳۵ – ۱۰ % کل کالری دریافتی است. که میزان دقیق آن را متخصص تغذیه تشخیص خواهد داد.

توصیه اکید ما دریافت پروتئین صرفا از رژیم غذایی و منابع غنی از پروتئین است. اما اگر به هر دلیلی فرد قادر به دریافت منابع طبیعی پروتئین از قبیل گوشت , تخم مرغ , حبوبات و … نیست , حتما می بایستی با متخصص تغذیه جلسه مشاوره داشته باشد و طبق نظر وی مکمل پروتئینی دریافت کند. مصرف مکمل پروتئین بدون نظر پزشک اکیدا توصیه نمی شود.

امگا-۳ و عضله سازی
اسیدچرب امگا-۳ از اسیدچرب های ضروری و مفید برای بدن و در ساخت عضله موثر است. امگا-۳ موجب تحریک سلول های عضلانی در پاسخ به ورزش می شود. همچنین EPA ( نوعی امگا-۳ )  نیز به عنوان آنتی اکسیدان موجب حفاظت سلول های عضلانی در برابر صدمات اکسیداتیو است. دریافت امگا-۳ روزانه بین ۱٫۱ تا ۱٫۳ گرم باید باشد. با دریافت کافی منابع غنی از این اسیدچرب به راحتی این نیاز رفع می شود.

Related Post