پایین اوردن سریع قند خون با دارچین

پایین اوردن سریع قند خون با دارچین

پایین اوردن سریع قند خون با دارچین

پایین اوردن سریع قند خون | دارچین چگونه قند خون را کاهش می دهد ؟
دیابت بیماری است که با قند خون بالا همراه است . دیابت در صورتی که به درستی کنترل نشود باعث ابتلا فرد به بیماری قلبی , کلیوی و آسیب به اعصاب می شود .

دارچین ادویه ای معطر و محبوب در سراسر دنیا , که در مطالعات مختلف تاثیرات آن بر سلامتی مشاهده شده است . یکی از تاصیرات فوق العاده دارچین در کنترل دیابت و کاهش قند خون بالا می باشد .

دارچین با اینکه ویتامین و املاح معدنی زیادی ندارد اما حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان های قوی است که تاثیر شگفتی بر سلامتی دارند .

دارچین در تحریک ترشح انسولین و افزایش حساسیت پذیری به انسولین نقش دارد . دارچین با تحریک ترشح انسولین در پانکراس در کاهش قند خون بالا موثر است .

این ادویه در کاهش قند خون ناشتا و کاهش هموگلوبین A1C موثر است .

پایین اوردن سریع قند خون با دارچین

دارچین را به غذای خود اضافه کنید . گیاه دارچین قند خون را پس از صرف غذا کاهش می دهد . با توجه به میزان و نوع کربوهیدرات دریافتی قند خون پس از صرف غذا افزایش می یابد , که در افراد دیابتی به خوبی قند خون کنترل نمی شود و بالا می ماند . در صورت مصرف دارچین مشاهده شده است که پس از صرف غذا کنترل قند خون تا حد خوبی صورت می گیرد .
نوسانات قند خون باعث استرس اکسیداتیو , التهاب و آسیب به سلول ها می گردد ؛ و در نتیجه احتمال ابتلا به سایر بیماری های مزمن افزایش می یابد .
مکانیسم اثر آن با تاثیر بر کند کردن تخلیه معده و بلوکه کردن آنزیم های گوارشی است . به این ترتیب قند خون به آرامی بالا می رود .

افراد مبتلا به دیابت دو برابر سایر افراد در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می باشند . دارچین با کاهش عوامل خطر , عوامل ابتلا به بیماری قلبی را در دیابتی ها کاهش می دهد .

Related Post