فواید سبزیجات و تاثیر اعجاب انگیز سبزی ها در کنترل قند خون

فواید سبزیجات

فواید سبزیجات در کنترل قند خون

فواید سبزیجات برای کاهش خطر مقاومت به انسولین !

با خوردن سبزی های قرمز , نارنجی و زرد , خطر مقاومت به انسولین را برای خود کمتر کنید .

تحقیقات مختلف نشان داده اند که کارتنوئیدها به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی موجب کاهش مقاومت به انسولین می شود که این امر در درمان چاقی , دیابت نوع ۲ و کبد چرب بسیار کاربردی است.

شما حتما با بتا کاروتن , آنتی اکسیدان موجود در هویج , کدو حلوایی , فلفل قرمز , فلفل دلمه ای و سایر میوه ها و سبزی های نارنجی آشنا هستید. بتا-کاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود . در واقع بتا-کاروتن از خانواده کارتنوئیدها می باشد. همه این ها آنتی اکسیدان با خواص مشابه هستند.

طبق مطالعه انجام شده بر زنان و مردان تهرانی مشاهده شده است ؛ در افرادی که بتا-کاروتن بالاتری دریافت می کنند , عوامل خطر مقاومت به انسولین تا حد زیادی کاهش می یابد. مقاومت به انسولین یکی از عوامل خطر مرگ و میر افراد در سراسر دنیا است . شیوع دیابت نوع ۲ , چاقی , سرطان و بیماری های قلبی-عروقی در افراد مبتلا به مقاومت انسولین بسیار بالا میباشد.

فواید سبزیجات و تاثیر آن در کنترل قند خون – هویج بخورید !

مقاومت به انسولین به عنوان سندرم متابولیک و یا دیابت پنهان ( پری دیابت ) نیز شناخته می شود. در این اختلال انسولین به خوبی کار نمی کند و در صورتی که سطح آن در بدن به صورت مزمن بالا باشد چاقی شکمی , پرفشاری خون و چربی خون بالا بروز می نماید.

میزان بیش از حد انسولین در بدن , قادر به کنترل سطح قند خون نیست و قند خون به جای ورود به داخل سلول ها در خون بالا می ماند.

سبزیجات برای بدن فواید بسیاری دارند. انواع مختلف سبزی سرشار از ویتامین ها , املاح معدنی , آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی فعالی می باشند که اثرات سلامتی برای بدن دارند.

اضافه کردن انواع مختلف سبزیجات مانند کاهو , کلم , هویج , فلفل دلمه ای , گوجه فرنگی و انواع سبزی خوردن ( گشنیز , ریحان , شاهی , مرزه و … ) به برنامه غذایی اثرات سلامتی از جمله کاهش خطر بیماری هایی مانند دیابت نوع ۲ , چاقی , پرفشاری خون , چربی خون بالا و … می شود.

 

Related Post