علت میل به شیرینی – با میل شدید به خوردن شیرینی‌جات چه باید کرد؟

علت میل به شیرینی - با میل شدید به خوردن شیرینی‌جات چه باید کرد؟

علت میل به شیرینی

با میل شدید به خوردن شیرینی‌جات چه باید کرد؟

علت میل به شیرینی و شکلات چیست؟؟؟
مشکل از انجایی اغاز می شود که شکر و غذاهای پر کربوهیدرات باعث وابستگی می شوند و به مرور تمایل فرد به شیرینی جات افزایش می یابد . این تمایل شدید از شایع ترین مشکلات افراد چاق است. و تصور می کنند هرگز قادر نخواهند بود دست از شیرینی بر دارند.
در این پست راه های آسان و قابل اجرا برای کنترل تمایل به شیرینی را معرفی می کنیم:

علت میل به شیرینی – با میل شدید به خوردن شیرینی‌جات چه باید کرد؟

آیا کافی می خوابید ؟؟؟
در واقع داشتن خواب عمیق و کافی مهمترین استراتژی برای کنترل گرسنگی و ریزه خواری است . وفتی خواب و استراحت کافی ندارید به هنگام وعده های غذایی تمایل بیش از حدی به غذا و به ویژه به کربوهیدرات و شیرینی خواهید داشت. کم خوابی باعث بالا رفتن هورمون های گرسنگی در بدن می شود و در نتیجه احساس گرسنگی شدیدی در شما ایجاد می شود.
اگر خواب عمیق و خوبی ندارید ؛ حتما منابع منیزیمی مانند سبزیجات برگ سبز را در برنامه غذایی خود اضافه کنید . منیزیم به خواب عمیق کمک می کند .
نیم ساعت پیش از خواب به رختخواب بروید . هرگز گوشی موبایل با خود به محیط خواب نبرید. از مشاجرات و یا تماشای تلویزیون پیش از خواب پرهیز کنید تا خواب عمیق و با کیفیتی را تجربه کنید.

منظم باشید!
حتما برنامه مشخصی برای کارها و غذاخوردن خود داشته باشید. ساعت مشخصی برای دریافت صبحانه , نهار و شام مشخص کنید و به آن پایبند بمانید. بی نظمی در غذاخوردن , افراد را مستعد دریافت غذاها و میان وعده های ناسالم می نماید.

علت میل به شیرینی – با میل شدید به خوردن شیرینی‌جات چه باید کرد؟

توصیه همیشگی, ورزش کنید !!!
ورزش تنها برای چربی سوزی و لاغری نمی باشد !!! بلکه ورزش موجب تولید اندورفین بیشتر در مغز می شود. افرادی که منظم و مستمر ورزش می کنند تمایل کمتری به شیرینیجات دارند و بسیار بهتر از سایر افراد استرس و نگرانی های خود را کنترل می کنند.

غذاهای واقعی بخورید!
به جای آنکه ذهن خود را درگیر کالری و وزن غذای خود باشید , غذاهای طبیعی , خانگی و تازه میل کنید. از غذاهای فراوری شده , فست فود , کنسروی , آماده و نیمه آماده پرهیز کنید.
مواد غذایی صنعتی مانند آبمیوه ها , نوشابه ها , کلوچه و … باعث می شوند خارج از کنترل فرد غذا بخورد.

Related Post