راه های درمان کبد چرب

راه های درمان کبد چرب

راه های درمان کبد چرب

راه های درمان کبد چرب
کبد پاک کننده جریان خون است . تمام مواد زائد و سموم برای دفع , باید از کبد عبور کنند . در صورتی کبد وظیفه خود را به خوبی انجام دهد , جزیان خون پاک و سلامت فرد تضمین شده است . در صورتی که در وظایف کبد خللی ایجاد شود , فرد دچار خستگی , درد و افسردگی می شود .
سیستم فیلتراسیون کبد برای دفع مواد زائد مانند سلول های مرده , سلول های ناسالم , میکروارگانیسم ها , سموم و …طراحی شده است . اختلال در عملکرد کبد باعث مشکلات سلامتی مزمن می شود .
بیشتر سمومی که هر روزه ما در تماس هستیم , محلول در چربی هستند . سموم محلول در چربی به سختی از بدن دفع می شوند و تمایل دارند تا در نقاط چربی بدن انباشته شوند . مغز نیز بافت چربی است در صورتی که سموم در مغز تجمع کنند باعث اختلالات و افزاش احتمال زوال مغزی می شود . انباشته شدن سموم در مغز باعث اختلال در عملکرد غدد آدرنال است .

به عنوان مرحله ای از فرایند سم زدایی ؛ کبد سموم را از ترکیباتی محلول در چربی به ترکیباتی محلول در آب تبدیل می کند تا به راحتی از طریق مدفوع , ادرار و تعریق دفع شوند . در صورتی که مسیر دچار اخلال شود , سموم در بدن تجمع کرده و به صورت مزمن عوارض هایی برای سلامتی بدن دارند .

 

راه های درمان کبد چرب

 

چطور فیلتراسیون کبدمان را تقویت کنیم ؟؟؟

توصیه های پیشگیری از کبد چرب را مطالعه کنید .

افرادی که دچار ضعف عملکرد کبد می باشند , تمایل بیش از حدی به شکر و شیرینی دارند . زیرا به طور طبیعی کبد میزان گلوکز اضافی را در خود ذخیره کرده و به هنگام نیاز روانه جریان خون می کند . این در حالی است که در افراد با التهاب کبد و یا مبتلا به کبد چرب , ذخیره گلیکوژن با دشواری همراه است و کبد به وظیفه خود برای تنظیم قند خون به خوبی عمل نمی کند . به همین جهت برای حفظ ثبات سطح قند خون خود بهتر است از موادغذایی باش اخص گلایسمی پایین استفاده کنید .

سبزیجات تازه را به برنامه غذایی خود اضافه کنید . سبزیجات حاوی موادمعدنی و ویتامین های مورد نیاز برای سم زدایی می باشند .

به اندازه کافی پروتئین بخورید . پروتئین و چربی بسیار سیرکننده می باشند و باعث می شوند احساس گرسنگی کمتری در طی روز داشته باشید .

Related Post