دیابتی ها چه غذاهایی بخورند ؟

دیابتی ها چه غذاهایی بخورند ؟

دیابتی ها چه غذاهایی بخورند ؟
وقتی مبتلا به دیابت نوع ۲ باشید مهمترین استراتژی در این بیماری کنترل هرچه دقیق تر سطح قند خون است. کربوهیدرات غذاهای دیابتی باید با چربی, پروتئین و فیبر ترکیب شده باشد. به این ترتیب گرسنگی کنترل می‌شود و قند خون به یک باره و ناگهانی بالا نمی رود.

در این مقاله غذاهای مناسب برای دیابتی ها را معرفی کرده ایم.

کراکر و پنیر
کراکر و بیسکوئیت هایی که از غلات کامل سبوس دار تهیه شده اند به همراه برش های نازک پنیر کم چرب و یا میوه مانند سیب یا هویج انتخاب مناسبی به عنوان میان وعده دیابتی است .

 

دیابتی ها چه غذاهایی بخورند ؟

 

 

بادام و خرما
این ترکیب شیرین است اما همراهی بادام و یا سایر مغزهای خام با خرما, توت , کشمش و مویز مانع از بالارفتن سریع قند خون است. مغزها حاوی فیبر هستند.

آب سبزیجات
سبزیجات مختلف تازه مانند کاهو, کرفس, بروکلی, هویج, گوجه, خیار و … را آب بگیرید و بدون نگرانی از بالا رفتن قند خونتان نوش جان کنید.

ماست و مویز
ماست منبع بسیار خوب پروتئین است. مویز و کشمش و امثال این ها را می توان به ماست اضافه کرد و میان وعده ای سالم دیابتی داشت . مویز همچنین اثرات مثبتی بر کنترل فشار خون دارد.

 

دیابتی ها چه غذاهایی بخورند ؟

 

 

سوپ مرغ
سوپ مرغ حاوی مزغ و انواع سبزیجات است. منبع بسیار خوب پروتئین و فیبر که برای دیابتی ها مناسب است. همچنین سوپ بسیار سیر کننده است و از پرخوری جلوگیری می کند.

ساندویچ مرغ
نان سبوس دار, چند برش گوجه و کاهو به همراه سینه مرغ بهترین انتخاب غذایی پر پروتئین دیابتی است.

اسموتی موز
میان وعده پرانرژی و پرکالری بدون بالارفتن ناگهانی قند خون؛ یک عدد موز , یک لیوان شیر کم چرب و یا ماست چکیده و یک لیوان توت تازه را در مخلوط کن مخلوط کنید .

سیب
یک سیب متوسط حاوی ۲۰ گرم کربوهیدرات است. سیب را به همراه کمی کره بادام زمینی می توان میل کرد. کره بادام زمینی قند خون و اشتها را کنترل می کند.

Related Post