درمان دیابت با ویتامین K

درمان دیابت با ویتامین K

درمان دیابت با ویتامین K

ویتامین K: آیا ویتامین K برای افراد دیابتی مفید است؟
بله ! این خبری شگفت انگیز برای مبتلایان به دیابت نوع ۲ و یا سندرم تخمدان پلی کیستیک ( PCOs) است .
بدن برای ایجاد لخته خون (انعقاد خون ) به ویتامین K احتیاج دارد , اما این همه وظایف این ویتامین نیست . نتایج تحقیقات نقش مهم این ویتامین را در کنترل قند خون نشان می دهد .

 

 

مصرف ویتامین K مقاومت به انسولین را کاهش می دهد . مقاومت به انسولین اختلالی است که سلول های بدن به خوبی بهانسولین پاسخ نمی دهند و انسولین قادر نیست میزان قند خون را تنظیم کند . مقاومت به انسولین ( سندرم متابولیک ) یکی از دلایل اصلی ابتلا به دیابت نوع ۲ است .

 

درمان دیابت با ویتامین K

 

نتایج تحقیقات نشان می دهند ویتامین K در تنظیم متابولیسم گلوکز نقش دارد . این ویتامین با تبدیل ترکیبی به نام استئوکلسین کربوکسیله به تنظیم قند خون کمک می کند . این ترکیب حساسیت سلول ها به هورمون انسولین را افزایش می دهد . افزایش تحریک سلولی در برابر انسولین منجر به ورود گلوکز به داخل سلول و کنترل سطح قند خون است . همچنین افزایش تحریک سلولی در برابر انسولین , مانع از بالا ماندن سطح این هورمون در خون می شود . سطح بالای انسولین در خون باعث ذخیره و انباشته شده گلوکز به شکل چربی در کبد و سایر بافت های بدن می شود .

ویتامین K به وفور در سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج , جعفری , گشنیز , نعناع , شوید و … یافت می شود . این ویتامین در روده توسط باکتری های مفید به شکل فعال و قدرتمندی تبدیل می شود .

برخی افراد به دلیل مشکلات روده ای , سوءهاضمه و یا جمعیت بیش از حد باکتری های غیرمفید در روده قادر به این تبدیل نیستند . در نتیجه ویتامین K در بدنشان به شکل فعال تبدیل نمی شود و دچار کمبود این ویتامین هستند , که باید زیر نظر متخصص از مکمل های تغذیه ویتامین K استفاده کنند .

Related Post