درمان دیابت با مواد غذایی سرشار از منیزیم

درمان دیابت با مواد غذایی سرشار از منیزیم

درمان دیابت با مواد غذایی منیزیمی امکان پذیر است !

درمان دیابت با مواد غذایی و کنترل آن به حفظ سلامت بیمار دیابتی کمک شایانی دارد .

کمبود منیزیم باعث افزایش خطر سندرم متابولیک است .
سندرم متابولیک : سندرم متابولیک مجموعه ای از اختلالات است شامل فشار خون بالا , تری گلیسیرید و کلسترول بالای خون , چاقی شکمی و قند خون بالا . سندرم متابولیک همچنین به عنوان مقاومت انسولین و یا دیابت پنهان ( پری دیابت ) نیز شناخته می شود . افرادی که دچار سندرم متابولیک می باشند بیشتر در معرض خطر سکته قلبی و دیابت نوع ۲ هستند .

کمبود منیزیوم باعث بالارفتن فشار خون است در نتیجه سندرم متابولیک را وخیم تر می کند . همچنین در بدن افراد مبتلا به این سندرم , سطح التهاب بیش از حد نرمال است .

سندرم متابولیک یکی از اختلالاتی است که افراد دیابتی نیز به آن دچار می باشند . عدم کنترل این عوامل باعث بدتر شدن وضعیت بیماری و آسیب به اندام های حیاتی بدن مانند کلیه ها , کبد و چشم می گردد . متاسفانه اغلب دیابتی ها دچار کمبود منیزیم هستند .

درمان دیابت با مواد غذایی سرشار از منیزیم

فاکتورهای التهابی ( مانند پروتئین C-reactive ) باعث افزایش خطر حمله یا سکته قلبی می گردد . افرادی که دچار کمبود منیزیوم می باشند التهاب بیشتری در بدنشان وجود دارد . در حالی که در تحقیقات مشاهده شده است مکمل تغذیه ای منیزیم موجب کاهش التهاب , کاهش دردها و خستگی ناشی از دیابت می گردد . این به آن معناست که منیزیوم نه تنها موجب حفظ سلامت قلب افراد دیابتی است بلکه برای سلامتی و افزایش سطح انرژی نیز موثر است .

افراد مبتلا به سندرم متابولیک و دیابت می بایستی برای کنترل بیماری منابع غنی از منیزیم را در برنامه غذایی خود بگنجانند . در زیر غذاهای غنی از منیزیم را معرفی نموده ایم :

منابع غذایی طبیعی سرشار از منیزیوم عبارتند از :سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج , گشنیز ,کنگر, نعناع , شوید , ریحان , پیازچه , جعفری ,خرما , موز , ذرت , لوبیا , شیر , انواع مغزها مانند بادام , پسته , گردو ؛ تخم کتان , تخم آفتابگردان , تخم کدو , بذر کتان , دانه کنجد ؛ ماهی و غذاهای دریایی ,

Related Post