درمان آب مروارید با تغذیه

درمان آب مروارید با تغذیه

درمان آب مروارید با تغذیه

درمان آب مروارید با تغذیه
هرگونه کدورت عدسی چشم اب مروارید یا کاتاراکت نام دارد . بافت پروتئینی فاقد رگ خونی و عصب عدسی وظیفه انکسار نور و تنظیم میزان نور وارد شده به چشم , برای دیدن اشیاء دارد .

افزایش سن , دیابت , بیماری های روماتیسمی و همچنین برخی از بیماری های عفونی از جمله عوامل مهم و شایع ابتلا به آب مروارید است . ضربه به چشم و یا مصرف طولانی مدت داروهای کورتن نیز در ایجاد کاتاراکت موثر است .
سوء تغذیه و بیماری های ضعیف کننده , هم چنین کار زیاد در مقابل آفتاب از دیگر علل ابتلا به این بیماری می باشند که در بروز آب مروارید ممکن است تاثیر داشته باشد .

کاهش دید و یا تاری در دید از علائم کاتاراکت است .

درمان آب مروارید با تغذیه

راه های حفظ سلامت چشم و بینایی با تغذیه مناسب

تا حد امکان قند خون را همیشه کنترل کنید . این نکته به ویژه در افراد مبتلا به دیابت بسیار حائز اهمیت است . سطح نرمال قند خون زیر ۹۹mg/dl است .
مصرف سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود افزایش دهید . سبزیجات رنگ روشن از بهترین ها برای بینایی بهتر هستند . بیشتر افراد به میزان کافی سبزیجات میل نمی کنند . بهتر است هر روز حداقل ۳ واحد سبزیجات داشته باشید . سبزیجات را با روغن های گیاهی مفید , سکنجبین , سرکه , نارنج و یا آبلیمو خوش طعم کنید و به عنوان میان وعده ای سالم میل کنید.
مطالعات نشان داده اند که مصرف کافی ویتامین E به جلوگیری از بیماری کاتاراکت کمک می کند . روغن زیتون خالص , مغزهای خام , دانه های گیاهی و آووکادو حاوی میزان خوبی ویتامین E می باشند .
سلنیوم از مواد معدنی مهم برای پیشگیری از این بیماری است زیرا در ساخت گلوتاتیون نقش دارد . گلوتاتیون از قوی ترین سم زداها در بدن است که بدن را از رادیکال های آزاد پاکسازی می کند .
ادویه های مختلف را به برنامه غذایی خود اضافه کنید . زردچوبه , زنجبیل , دارچین , فلفل و … حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند .
مراقب کبد خود باشید . کبد اندام اصلی برای پاکسازی و سمزدایی بدن است .

Related Post