تقویت چشم با تغذیه

تقویت چشم با تغذیه

تقویت چشم با تغذیه

تقویت چشم با تغذیه
آنتی اکسیدان ها ترکیبات ضروری بدن برا خنثی سازی رادیکال های ازاد هستند . رادیکال های آزاد در اثر آلودگی هوا , سیگار , ترکیبات مصنوعی غذا , شکر و امثالهم در بدن تولید می شوند . رادیکال های آزاد یکی از محصولات طبیعی مسیرهای متابولیسمی بدن می باشند .

در صورتی که تعادل رادیکال های آزاد و انتی اکسیدان ها منفی باشد و میزان دریافتی آنتی اکسیدان پایین باشد ؛ سلامت فرد درخطر خواهد بود .

تقویت چشم با تغذیه

 

آیا دریافت کافی آنتی اکسیدان می تواند موجب تقویت بینایی شود ؟؟؟

متاسفانه مشکلات بینایی نیز مانند سایر بیماری ها در حال افزایش است . کاتاراکت , فشار چشم بالا , آسیب های بافتی چشم و … از جمله مشکلات چشم می باشند . همچنین امار شیوع دیابت نوع ۲ نیز در حال افزایش است که یکی از عارضه های جدی دیابت , اختلالات بینایی است .

کارتنوئید ها گروهی از آنتی اکسیدان هایی هستند که به طور ویژه با سلامت چشم و بینایی در ارتباطند . کارتنوئیدها در میوه ها و سبزیجات رنگی به وفور یافت می شوند . همچنین در زرده تخم مرغ , سالمون و میگو نیز تا حدی کارتنوئید وجود دارد .

بتا-کاروتن , آستازانتین , لوتئین و زآزانتین از جمله کارتنوئید ها می باشند .

 

 

تقویت چشم با تغذیه

 

 

در صورتی که نگران سلامت چشم ها و قوای بینایی خود هستید , موادغذایی زیر را به برنامه خود اضافه کنید :

بتاکاروتن
بتاکاروتن از معروفترین کارتنوئیدها می باشد که به وفور در هویج , کدو حلوایی , فلفل دلمه ای و سایر میوه و سبزی های نارنجی یافت می شود . همچنین در سبزیجات برگ سبز مانند کلم , بروکلی نیز وجود دارد که کلروفیل موجود در این سبزیجات سبز , بتاکاروتن را پوشش می دهند . بدن بتاکاروتن را به شکل ویتامین A تبدیل می کند و مورد استفاده قرار می دهد .

آستازانتین
این انتی اکسیدان در موادغذایی دریایی مانند میگو , سالمون و … یافت می شود . آستازانتین موجب کاهش التهاب در بدن , تقویت بینایی و پوست است .

لوتئین و زآزانتین
این دو آنتی اکسیدان نیز به فراوانی در پرتقال , ذرت , فلفل دلمه ای و اسفناج یافت می شوند؛ که مانع از آسیب و تخریب بافت چشم می شوند .

Related Post