افزایش قدرت باروری زنان با توصیه های رژیمی

افزایش قدرت باروری زنان با توصیه های رژیمی

افزایش قدرت باروری زنان با توصیه های رژیمی

افزایش قدرت باروری زنان  | اگر می خواهید بچه دار شوید دکات زیر را رعایت کنید !
مادر و پدر شدن تقریبا برای اکثریت انسان ها مهم است . فاکتورهای مختلفی بر قدرت باروری موثر است .

یکی از فاکتورهای مهم , سن است . که البته اهمیت سن در خانم ها بارزتر است . بهترین سنین بارداری خانم ها از ۱۹-۲۷ سالگی است و پس از آن قدرت باروری تا حدی کاهش می یابد .
البته فاکتور بسیار مهم موثر بر قدرت باروری , رژیم غذایی است . غذاهای ناسالم باعث کاهش قدرت باروری می گردد . پس تنها نمی توان یک فاکتور (فاکتور سن ) را برای قضاوت در مورد قدرت باروری بررسی کرد . داشتن رژیم غذایی سالم , متنوع و متعادل به طور حتم به افزایش قدرت باروری می انجامد .
دریافت بیش از حد فست فودها , غذاهای فرآوری شده و صنعتی باعث برهم خوردن تعادل هورمونی و سلامت بدن می شوند . چربی های مضر باعث کاهش قدرت باروری می گردند , در حالی که چربی های مفید و ضروری برای چرخه تخمک گذاری زنان ضروری می باشند .

از دیگر عوامل موثر بر باروری , وزن است . اضافه وزن و چاقی باعث کاهش قدرت بارداری است . البته کم وزنی و لاغری بیش از حد نیز قدرت باروری را کاهش می دهد .

افزایش قدرت باروری زنان با توصیه های رژیمی

 

توصیه های رژیمی برای افزایش قدرت باروری

حتما در منزل غذا تهیه کنید و از خوردن غذا در رستوران ها و فست فودها پرهیز کنید . غذاهای سنتی ایرانی سرشار از ریزمغذی های مختلف می باشند در صورتی که به روش صحیح پخته شوند , نیاز بدن را به خوبی تامین می کنند .

نوشیدنی های صنعتی و انواع نوشابه ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید . بهترین جایگزین آن ها شربت های سنتی ( شربت سکنجبین , شربت خاکشیر و تخم شربتی ) و دوغ است . البته توصیه می شود برای شیرین کردن از عسل یا شیره انگور استفاده شود .

به میزان کافی پروتئین دریافت کنید . ماهی , گوشت قرمز , مرغ , حبوبات , مغزها و شیر بهترین و غنی ترین منابع پروتئینی می باشند . سعی کنید در هر وعده غذایی حتما پروتئین دریافت کنید .

طبق مطالعه انجام شده زنانی که لبنیات کمتری دریافت می کنند بیشتر در معرض ناباروری می باشند و دچار اختلالات تخمک گذاری می شوند . حتما روزانه ۳ واحد از گروه شیر و لبنیات را در برنامه خود داشته باشید .

چربی های مفید و ضروری – امگا-۳ – برای بارداری ضروری است . مغزها , دانه گیاهان , آووکادو , ماهی از منابع این اسید چرب ضرور یمی باشند .

کربوهیدرات قهوه ای را به برنامه غذایی خود اضافه کنید . غلات قهوه ای حاوی سبوس می باشند که منافع سلامتی از جمله تامین انواع ویتامین ها و فیبر دارند .

کافئین ممنوع ! نوشیدنی های کافئینی مانند چای و قهوه , کاکائو را کمتر مصرف کنید . کافئین فعالیت عضلات رحمی را کاهش می دهد و در نتیجه باروری کاهش می یابد .

توصیه به مصرف میوه و سبزی از تکراری ترین توصیه ها است . اما به طور جدی انواع سبزی خوردن , کاهو , کلم و … را روزانه میل کنید . دو گروه میوه و سبزی تامین کننده مقدار زیادی ویتامین و املاح معدنی ضروری برای بارداری را تامین می کنند .

Related Post