افزایش قدرت باروری در مردان – مردان بخوانند تا اسپرم قوی تری داشته باشند!

افزایش قدرت باروری در مردان - مردان بخوانند تا اسپرم قوی تری داشته باشند!

افزایش قدرت باروری در مردان

مردان بخوانند تا اسپرم قوی تری داشته باشند!

همانند زنان , رعایت رژیم غذایی و سبک زندگی سالم برای مردان نیز قبل از بارداری و انعقاد نطفه مهم است. یک سوم زوج های  نابارور , اختلال از سمت آقا می باشد . اختلالات ناباروری در آقایان شامل تعداد کم اسپرم , حرکت کند اسپرم و شکل و اندازه ناقص اسپرم است. برنامه غذایی و عادات رفتاری بر سلامت اسپرم موثر است.

نکات تغذیه ای برای باروری سالم

دریافت کافی میوه و سبزی: روزانه حتما از انواع مختلف میوه ها و سبزیجات فصل استفاده کنید. سبزیجات برگ سبز , سبزیجات زرد و بنفش , سیب , پرتقال , کیوی انتخاب های خوبی می باشند.

مصرف غلات کامل : جو , برنج قهوه ای و نان سبوس دار انتخاب های مناسبی هستند. با تامین ویتامین های گروه ب موجب تولید اسپرم های سالم می شوند.

لبنیات کم چرب مصرف کنید : محصولات لبنی و شیر سرشار از کلسیم , ویتامین دی , پتاسیم و پروتئین هستند که موجب سلامت و بهبود عملکرد ارگان جنسی در آقایان می گردند. در روز حداقل سه سهم از لبنیات مصرف کنید.

مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید : گوشت قرمز کمتر دریافت کنید و به جای آن از سایر منابع پروتئینی کم چرب – ماهی , بوقلمون , سینه مرغ – مصرف کنید. همچنین حبوبات مختلف , دانه ها و مغزها منابع پروتئین گیاهی بسیار خوبی هستند.

در مصرف چربی ها احتیاط کنید : چربی گوشت ها , لبنیات پرچرب و غذاهای سرخ شده و آماده , از نوع چربی های اشباع شده هستند که برای سلامتی و باروری مضر می باشند. بهتر است چربی دریافتی تان از منابع چربی های مفید مانند روغن دانه ها و مغزها , روغن زیتون , روغن کنجد و … باشد.

افزایش قدرت باروری در مردان – مردان بخوانند تا اسپرم قوی تری داشته باشند!

نکات سبک زندگی سلامت

 الکل و نوشیدنی های الکلی را به طور کامل از زندگی حذف کنید : مصرف الکل و نوشیدنی های الکلی تولید اسپرم را کاهش می دهند و قدرت باروری مرد را دچار اختلال می کند.

جلوگیری از استعمال دخانیات و سیگار : مصرف سیگار , قلیان و… باعث کاهش تعداد اسپرم و حرکت کند اسپرم ها می گردد.

وزن نرمال داشته باشید : چاقی و اضافه وزن منجر به ناباروری و اختلال در هورمون های جنسی می گردد.

فعالیت بدنی  کافی : حداقل روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کنید . البته نکته حائز اهمیت آن که ورزش های سنگین و مداوم باعث کاهش هورمون تستوسترون در آقایان می شود که در نتیجه موجب کاهش تعداد اسپرم و ناباروری است.

Related Post