آنچه باید در ماه چهارم بارداری بخورید

آنچه باید در ماه چهارم بارداری بخورید !

آنچه باید در ماه چهارم بارداری بخورید تا سلامت بمانید !

آنچه باید در ماه چهارم بارداری بخورید
با شروع ماه چهارم بارداری عوارض ناراحت کننده مانند تهوع و استفراغ , سردرد , بی اشتهایی , خواب آلودگی و نفخ تقریبا در بیشتر مادران از بین می رود .

رشد جنین در سه ماهه دوم با سرعت بیشتری نسبت به سه ماهه اول اتفاق می افتد . با ورود به ماه چهارم تقریبا تمام اندام های جنین از جمله مغز و لوله عصبی , کلیه , چشم , انگشتان , ریه و قلب کاملا رشد می کند . بنابراین در ماه چهارم نیاز مادر به انرژی و مواد مغذی بیشتر می شود .

برای دریافت کافی انرژی و مواد مغذی ضروری مقاله زیر را بخوانید .

شیر در ماه چهارم بارداری
شکل گیری اسکلت استخوانی جنین نیازمند میزان کافی کلسیم است . در صورتی که مادر به میزان کافی کلسیم دریافت نکند , جنین کلسیم مورد نیاز خود را از بدن مادر برداشت می کند. به خاطر داشته باشید حتما در طول روز ۳ واحد از گروه شیر و لبنیات در برنامه خود داشته باشید .

پروتئین در ماه چهارم بارداری
علاوه بر کلسیم , جنین برای رشد به آمینواسیدهای ضروری نیاز دارد . بهترین منبع پروتئینی گوشت قرمز است . البته نکته حائز اهمیت آن که حتما گوشت را به خوبی شسته و به صورت کامل طبخ کنید.
گوشت قرمز علاوه بر تامین پروتئین ضروری , حاوی میزان بالایی آهن و ویتامین B12 است .

آنچه باید در ماه چهارم بارداری بخورید !

مصرف فیبر در ماه چهارم بارداری
به علت وزن گرفتن جنین و تاثیر هورمون ها بر حرکات لوله گوارش , یبوست یکی از عارضه های بارداری در سه ماهه دوم است که ممکن است حتی تا پایان بارداری و یا پس از آن به طول انجامد . مصرف موادغذایی سرشار از فیبر در هر وعده غذایی به رفع این حالت و دفع راحت کمک شایانی می کند . غلات سبوس دار , بلغور جو دو سر و انواع سبزیجات منابع بسیار خوب فیبر می باشند ؛ که علاوه بر تامین فیبر , حاوی موادمعدنی و ویتامین ها ضروری برای رشد جنین هستند .

امگا-۳ در ماه چهارم بارداری
اسیدچرب های ضروری برای رشد عصبی و مغزی جنین ضروری است . همچنین دریافت امگا-۳ از زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد جلوگیری می کند .

Related Post