چگونه قند خون را سریع کاهش دهیم

چگونه قند خون را سریع کاهش دهیم

چگونه قند خون را سریع کاهش دهیم ؟

چگونه قند خون را سریع کاهش دهیم

دریافت قند و کربوهیدرات در افراد دیابتی بسیار با احتیاط باید باشد . تمایل بیش از حد دیابتی ها به قند شیرینی باعث عدم کنترل قند خون و آسیب های جدی به بافت های حساس مانند کلیه و چشم می گردد .

دیابت باعث افزایش خطر ابتلا به چاقی , بیماری های قلبی و عروقی , سرطان و بیماری های کلیوی می شود .

۱٫ نوشیدنی های شیرین ممنوع !
بیشتر نوشیدنی های صنعتی سرشار از قند اضافه شده هستند . ۴۴% نوشابه ها , نوشیدنی های انرژی زا , نوشیدنی های ورزشی حاوی قند می باشند .
آب , شربت های خانگی , لیموناد خانگی , چای میوه ها و دمنوش های گیاهی , چای و قهوه را جایگزین نوشیدنی های پر قند کنید . البته توجه داشته باشید که برای تهیه شربت خانگی به جای شکر از شیره انگور , شیره خرما , عسل استفاده کنید .

۲٫ دسرهای پر شکر ممنوع !
بیشتر دسرها فاقد هرگونه ماده مغذی می باشند . حاوی کالری بسیار بالا و میزان بالایی قند هستند که باعث تمایل بیشتر به این مواد غذایی در افراد می گردد.
میوه های تازه و یا خشک شده , ماست چکیده و میوه , شکلات تلخ , خرما , آجیل بهترین جایگزین دسرها می باشند .

چگونه قند خون را سریع کاهش دهیم

۳٫ انواع سس ممنوع !
سس هزارجزیره , سس فرانسوی , سس کچاب , سس باربیکیو در همه خانه ها پیدا می شود . باید بگوییم که این سس ها حاوی مقادیر بالایی قند می باشند . هر قاشق غذاخوری از سس حاوی ۴ گرم قند است ع که میزان بالایی می باشد .
سبزیجات خشک و معطر , فلفل , خردل , سرکه , آب لیمو و آب نارنج تازه را جایگزین سس های پرکالری کنید .

۴٫ غذاهای کامل بخورید!
غذای کامل به هر ماده غذایی که نه تصفیه و نه فرآوری شده است می گویند . غذای کامل فاقد هرگونه ماده افزودنی , نمک و چربی اضافی و مواد شیمیایی است . سرشار از آنتی اکسیدان ها ع املاح معدنی و ویتامین ها می باشند .

چگونه قند خون را سریع کاهش دهیم

۵٫ برچسب های غذایی را بخوانید .
دو نکته مهم: اگر گرسنه بودید خرید نروید و نکته دوم به هنگام خرید برچسب های غذایی را مطالعه کنید .
فروکتوز , شربت ذرت , دکستروز , مالتوز , قند اینورت , کارامل از انواع قندهای افزودنی است که برای افراد دیابتی ممنوع می باشد .

Related Post