چگونه از دیابت بارداری جلوگیری کنیم

چگونه از دیابت بارداری جلوگیری کنیم

چگونه از دیابت بارداری جلوگیری کنیم ؟؟؟

چگونه از دیابت بارداری جلوگیری کنیم
همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده و هست ! اگر شما مادر شده اید و می خواهید از ابتلا به دیابت بارداری در امان باشید حتما این پست را بخوانید .

نکات بسیار مهم تغذیه ای در رعایت رژیم غذایی و پیشگیری از دیابت حاملگی

فقط مواد غذایی سالم – از ماه ها پیش از باردار شدن به فکر اصلاح سبک زندگی و برنامه غذایی خود باشید . در صورتی که فعالیت بدنی تان پایین و رژیم غذایی تان پر از فست فود و غذاهای چرب و نمکی است حتما باید فکری کنید .
برای پیشگیری از دیابت و کاهش عوارض بارداری حتما مواد غذایی طبیعی و تازه , سرشار از فیبر و پروتئین را جایگزین مواد غذایی ناسالم کنید .

حتما ورزش کنید – ورزش جز جدانشدنی سلامتی و شادابی است . انجام ورزش موجب تنظیم و تعادل سطح هورمون های جنسی و تسهیل در باردار شدن می گردد . همچنین با کنترل قند خون از ابتلا به دیابت بارداری پیشگیری می کند . حتما لازم نیست باشگاه بروید . پیاده روی ] دوچرخه سواری , دویدن ] تنیس , بدمینتون , شنا و … از جمله ورزش هایی است که به راحتی می توانید انجام دهید .

چگونه از دیابت بارداری جلوگیری کنیم

وزن ایده آل داشته باشید – حتما پیش از باردار شدن به وزن ایده آل و متناسب با قد و شرایطتان برسید . اضافه وزن و چاقی خود یکی از علل ابتلا به دیابت حاملگی است .

مراقب تغییرات خود باشید – حتما از ابتدای بارداری زیر نظر متخصص زنان و یا ماما باشید . تغییرات وزنی و یا هر تغییری را با پزشک خود در میان بگذارید . از کنار علائم به سادگی عبور نکیند . عدم وزن گیری و کاهش وزن را به مراقب سلامت خود اطلاع دهید .
افزایش اشتها , تکرر ادرار , ابتلا به عفونت , تشنگی مفرط , احساس خستگی و تغییرات غیر عادی وزن بخشی از علائم ابتلا به دیابت حاملگی است .

Related Post