چه غذاهایی اسید معده را کم میکند ؟

چه غذاهایی اسید معده را کم میکند ؟

چه غذاهایی اسید معده را کم میکند ؟؟؟

چه غذاهایی اسید معده را کم میکند ؟ آیا اسید معده شما زیاد است ؟
بسیاری از افراد اسید معده را به علت علائم بد ناشی از آن ؛ رفلاکس , سوزش سر دل و سوء هاضمه چیز بدی می دانند . داروهای آنتی اسید از پر مصرف ترین داروها می باشند .

در حقیقت اسید معده بسیار مهم است . اسید معده وظایف مهم و حیاتی در بدن ایفا می کند , در صورتی که به میزان کافی ترشح نشود سلامتی انسان به خطر خواهد افتاد . علائم ناراحت کننده مانند رفلاکس و سوزش سردل , تصور می شود که بیشتر ناشی از تولید بیش از حد آن است در حالی که کمبود ترشح آن نیز این علائم را در پی خواهد داشت .

سلول های معده پپسین , رنین و اسید هیدروکلریک ( HCL ) ترشح می کنند . HCL موجب ایجاد فضای اسیدی در معده است تا آنزیم های گوارشی به خوبی کار خود را انجام دهند . کمبود اسید هیدروکلریک در افراد بالای ۵۰ سال شایع است و باعث ضعف در هضم و کمبودهای تغذیه ای به ویژه کمبود ویتامین B12 می شود .

برای افزایش ترشح اسید معده داروهای مختلفی وجود دارد که با صلاح دید پزشک تجویز می شود . اما با چند راهکار تغذیه ای نیز می توانید تولید ترشح اسید معده خود را تنظیم کنید .

یکی از راه های مفید برای افزایش ترشح اسید معده نوشیدن ۲ قاشق سرکه سیب طبیعی و یا نصف لیمو ترش تازه حل شده در آب است . به این ترتیب مشکلات نفخ و درد در ناحیه معده بسیار کاهش میابد .

در افرادی که دچار کمبود اسید معده هستند , خطر ابتلا به سرطان معده افزایش میابد . به همین جهت این افراد حتما می بایستی منابع غنی از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C , E و سلنیوم را جزئی ار برنامه غذایی خود قرار دهند .

چه غذاهایی اسید معده را کم میکند ؟

 

آلوئه ورا
مصرف آلوئه ورا برای افرادی که به رفلاکس های شدید و زخم های گوارشی مبتلا هستند توصیه می شود . آلوئه ورا موجب قلیایی شدن محیط معده و کاهش علائم رفلاکس است . مصرف آلوئه ورا کاملا ایمن و بی ضرر است . تنها در صورتی که به آن آلرژی دارید از آن پرهیز کنید . به خاطر داشته باشید همراه غذا آب آلوئه ورا ننوشید . زیرا معده به محیطی اسیدی برای هضم غذا نیاز دارد و نوشیدن آلوئه ورا باعث برهم خوردن تعادل اسید بازی معده می شود و سوء هاضه را در پی خواهد داشت .

مکمل های تغذیه برای کاهش رفلاکس معده ؛ منیزیم و سلنیوم می باشند که البته توصیه می شود حتما با مشورت متخصص تغذیه مصرف شود .

Related Post