چند ساعت بعد از ورزش غذا بخوریم ؟

چند ساعت بعد از ورزش غذا بخوریم

چند ساعت بعد از ورزش غذا بخوریم

چند ساعت بعد از ورزش غذا بخوریم

بهتر است قبل ورزش چیزی بخوریم یا بعد از ورزش ؟؟؟
پاسخ این سوال , هر دو زمان است . ورزشکاران باید بدانند که تغذیه پس ورزش به اندازه تغذیه پیش از ورزش بسیار مهم است . البته نکته مهم آن است که بلافاصله قبل و یا پس از ورزش نباید چیزی خورده شود .

بهترین فاصله زمانی بین وعده غذای خورده شده پیش از ورزش و انجام تمرینات ورزشی بهتر است بین ۲ تا ۳ ساعت باشد . فاصله زمانی کمتر از آن خطرات جدی برای فرد به همراه خواهد داشت . ورزش کردن با شکم پر برای دستگاه گوارش مضر است و باعث صدمه به آن می باشد . پس از غذا خوردن گردش خون متوجه سیستم گوارش است و انجام ورزش باعث اختلال خونرسانی به بافت عضلات می گردد , و فرد دچار تهوع و استفراغ خواهد شد .

توصیه می شود نیم ساعت تا ۱ ساعت پیش از ورزش خوراکی مختصری مانند نان و پنیر گردو , موز , یک لیوان شیر میل کنید . تا قند خون در سطح نرمال تنظیم گردد . ورزش به صورت ناشتا به هیچ وجه برای بدن مفید نیست و باعث اختلال در ورزش کردن می شود .

چند ساعت بعد از ورزش غذا بخوریم

تغذیه پس از ورزش نیز مانند پیش از ورزش مهم است . برای تجدید ذخایر گلیکوژن بدن حتما می بایست خوراکی حاوی کربوهیدرات و پروتئین میل شود . توصیه می شود این وعده ۱-۲ ساعت پس از اتمام ورزش باشد .

همچنین به دلیل تعریق بدن میزان زیادی آب و الکترولیت از دست می دهد , می بایستی به اندازه کافی آب و مایعات , همچنین میوه و سبزی برای تامین الکترولیت ها مصرف گردد .

سوپ سبزیجات و مرغ , شیرکاکائو , آب سبزیجات , اب میوه خانگی و شیر عسل از انتخاب های غذایی بسیار خوب برای پس از ورزش است که آب کافی و الکترولیت ها را برای بدن شما تامین خواهد کرد .

ماهی کبابی , انواع کباب و مرغ نیز از غذاهای پر پروتئینی برای تامین عضلات از دست رفته حین ورزش است که توصیه می شود پس از ورزش دریافت شوند .

Related Post