چای سبز در دوران بارداری

چای سبز در دوران بارداری

چای سبز در دوران بارداری

فواید نوشیدن چای سبز در دوران بارداری
انتخاب تغذیه درست در دوران بارداری ممکن است کمی گیج کننده باشد. ممکن است شما زا برخی غذاها و چیزهای دیگر به خاطر سلامت جنین خود پرهیز کنید. انواع نوشیدنی ها نیز یکی از پر چالش ترین سوالات تغذیه ای درباره مصرف یا عدم مصرف آن است.

چای یکی از نوشیدنی های محبوب بین ایرانیان است. چای سبز یکی از جدیدترین انواع چای است که به تازگی مشهور شده است و خاصیت های فوق العاده ای برای سلامتی شما دارد.

در این مقاله برخی از خواص نوشیدن چای سبز را برشمرده ایم:

۱٫چای سبز غنی از آنتی اکسیدان است.
محتوای بالای آنتی اکسیدانی چای سبز سیستم ایمنی شما را در دوران بارداری تقویت می کند. می دانید که بیمار شدن در این دوران و مصرف دارو می تواند ضررهایی برای جنین داشته باشد. پس با پیشگیری از ابتلا به بیماری حافظ سلامت فرزند خود باشید.

چای سبز در دوران بارداری

۲٫ چای سبز قند خون را تنظیم می کند.
چای سبز به کنترل قند خون و کاهش کلسترول بالای خون کمک می کند. پلی فنول در چای سبز ( نوعی آنتی اکسیدان) مانع از تخریب و اسیب های سلولی می شود.

۳٫چای سبز احتمال بروز افسردگی را کاهش می دهد.
تغییرات هورمونی در دوران بارداری و بعد از آن زایمان, مادر را مستعد ابتلا به افسردگی می کند. چای سبز حاوی تیانین است که موجب آرامش مادر و عدم ایجاد افسردگی می شود. البته همراهی پدر در تمام این دوران امنیت روانی فوق العاده ای را برای مادر ایجاد می کند.

۴٫ مراقبت از پوست با نوشیدن چای سبز
به علت تغییرات هورمونی؛ آکنه, لکه پوستی و ترک در پوست در این دوران معمول است. چای سبز با خاصیت های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی به زیبایی و طراوت پوست کمک می کند.

با همه این خاصیت ها, توصیه می شود برای بهره مندی بیشتر از خواص آن در نوشیدن چای سبز زیاده روی نکنید و در روز تنها یک یا دو فنجان از آن بنوشید.

Related Post