غذاهای عضله ساز برای زنان

غذاهای عضله ساز برای زنان

غذاهای عضله ساز برای زنان

غذاهای عضله ساز برای زنان کدام ها هستند؟
انجام ورزش منظم و اصولی و برنامه غذایی صحیح دو فاکتو اصلی برای افزایش حجم عضلات می باشند . با توجه به اهمیت رژیم غذایی برای ورزشکاران , در این مقاله به معرفی مواد غذایی عضله ساز پرداخته ایم .

۱٫ گوشت لخم
گوشت باید غذای غالب در برنامه غذایی یک ورزشکار باشد . گوشت خالص (فاقد چربی ) حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رشد عصلات از جمله آهن , روی و ویتامین های گروه ب است . همچنین گوشت قرمز حاوی آمینواسیدهای ضروری برای افزایش حج عضلات را داراست . توصیه ما به ورزشکاران حرفه ای دریافت کافی گوشت قرمز در برنامه غذایی خود است .

غذاهای عضله ساز برای زنان

۲٫ مرغ
مرغ بدون پوست , همانند گوشت لخم منبع خوب پروتئین است . پروتئین برای حفظ و ترمیم توده عضلانی , سلامت استخوان و کنترل وزن ضروری است . راه های مختلفی برای طبخ مرغ و گوشت وجود دارد .

۳٫ پنیر
بیشتر افراد نمی دانند ! اما پنیر منبع غنی از پروتئین کازئین است . کازئین پروتئینی دیر هضم است که برای افزایش حجم عضلات بسیار کاربردی است . همچنین پنیر منبع بسیار خوب ویتامین B12 , کلسیم و دیگر مواد مغذی ضروری است . آب پنیر نیز حاوی پروتئین است که ورزشکار می تواند به همراه سبزی های خشک بنوشد .

۴٫ تخم مرغ
تخم مرغ حاوی پروتئین های با کیفیت , ۹ آمینواسید ضروری , کولین , چربی مفید و ویتامین D است . تخم مرغ منبع عالی پروتئین که بسیار مقرون به صرفه است .

۵٫ ماهی
ماهی سرشار از پروتئین و اسید چرب ضروری امگا-۳ است . اسید چرب برای ورزشکاران ضروری است زیرا به کنترل وزن و تنظیم متابولیسم بدن کمک می کند .

۶٫ جو و غلات سبوس دار
جو منبع بسیار خوب کربوهیدرات و فیبر است . مصرف جو باعث افزایش احساس سیری , کاهش پرخوری و کاهش توده چربی می شود .
مصرف غلات سبوس دار باعث افزایش تولید هورمون رشد در بدن می شود . هورمون رشد محرک عضله سازی در بدن است .

Related Post