عوارض دیابت نوع ۲ بر مغز

عوارض ديابت نوع 2 بر مغز

عوارض دیابت نوع ۲ بر سلامت مغز و حافظه

عدم کنترل دیابت باعث کوچک شدن و پیری مغز است !
تحقیقات مختلف نشان داده اند هرچه سال های بیشتری فرد مبتلا به دیابت باشد , آسیب مغزی بیشتر خواهد بود . دیابت خطر ابتلا به زوال عقلی و فراموشی را افزایش می دهد . این بیماری باعث اختلال حافظه می شود .

قند خون بالا برای بدن به عنوان سم تلقی می شود و برای هر کدام از اندام های بدن از جمله چشم , کلیه , کبد , عروق خونی و مغز خطر آفرین است . بیماری دیابت که با قند خون بالا شناخته می شود در صورت عدم کنترل اثرات بسیار مخربی بر بدن دارد .

قشر خاکستری مغز بیشترین اسیب را در بیماری دیابت می بیند . کنترل و انقباضات عضله , بینایی , شنوایی , صحبت کردن , قدرت حافظه و احساسات از جمله وظایف قشر خاکستری مغز است .

عوارض دیابت نوع ۲ بر مغز

 

در تحقیقات انجام شده مشاهده شده است که لوب تمپورال در مغز افراد چاق یا مبتلا به اضافه وزن , و دیابت نوع ۲ کوچکتر از مغز افراد سالم است . این افراد از نظر مهارت های فکری و قوه حافظه نسبت به سایر افراد ضعیف تر هستند .با افزایش سن و پیری , خود به خود مغز کوچک و پیر می شود اما دیابت و قند خون بالا باعث افزایش سرعت پیری مغز تا دو برابر بیشتر از افراد سالم است . زوال مغزی در دیابتی ها شایع است .

مصرف انواع میوه و سبزی ها حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند که برای سلامت مغز مفید می باشند . رعایت رژیم دیابتی و کنترل دریافت کربوهیدرات ها برای پیشگیری از آسیب های مغزی موثر است .

اگر نگران سلامت مغز خود هستید به فکر کنترل دیابت باشید . کنترل قند خون از طریق رژیم غذایی دیابتی و فعالیت بدنی از جمله راه های اساسی برای کنترل دیابت و پیشگیری از آسیب های مغزی می باشد .

Related Post