علت بیماری دیابت | درمان دیابت نوع ۲ با رژیم لاغری

علت بیماری دیابت | درمان دیابت نوع 2 با کاهش وزن و لاغری

علت بیماری دیابت چیست؟

علت بیماری دیابت چیست ؟ آیا میتوان جلوی دیابت را گرفت ؟

مطالعات نشان داده اند که علت ابتلا به دیابت نوع ۲ , انباشته شدن چربی در بافت پانکراس است . کاهش حتی ۱ گرم از آن چربی انباشته شده در پانکراس نیز موجب بهبود علائم دیابت نوع ۲ می گردد!
دیابت نوع ۲ , ۹درصد جمعیت جهان را درگیر کرده است که متاسفانه میزان ابتلا در سنین جوانی در حال افزایش است . در گذشته نام دیابت نوع ۲ , دیابت بزرگسالی بود که غالبا افراد بالای ۴۰ یا ۵۰ ساله به آن مبتلا می شدند , اما هم اکنون بسیاری از افراد مبتلا جوان و یا کودک می باشند.

علت بیماری دیابت و درمان دیابت نوع ۲ با کاهش وزن و لاغری

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ , قند بالایی در خون شان وجود دارد . که این مقدار زیاد گلوکز در خون خطر آفرین است و برای سلامتی مضر می باشد . وجود بیش از حد قند در بافت های مختلف باعث آسیب به آن بافت است . در نتیجه در صورت عدم کنترل قند خون در افراد مبتلا , ممکن است قند خون بالا باعث کوری , نارسایی کلیه , اختلال نعوظ , حملات قلبی و یا حتی سکته شود .

افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ , انسولین کافی تولید نمی کنند . در حالی که در بدن افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ میزان زیادی انسولین وجود دارد ولی انسولین به درستی کار نمی کند .

مطالعات اخیر نشان داده اند که چربی اضافی انباشته شده در پانکراس علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است . به همین جهت کاهش این چربی موجب می شود که پانکراس به حالت نرمال خود بازگردد و به درستی کار کند .

با وجود آن که کاهش وزن در دیابت نوع ۲ , به علت اختلال در هورمون های چربی سوز , افزایش بیش از حد اشتها و تمایل شدید به کربوهیدرات دشوار است , اما می توان با اصلاح سبک زندگی و الگوی خوراک به راحتی به وزن ایده آل رسید و این بیماری را به خوبی کنترل کرد .

علت بیماری دیابت | درمان دیابت نوع ۲ با کاهش وزن و لاغری

 

چند راه کار ساده اما کلیدی برای کاهش وزن و کنترل دیابت نوع ۲

  • دریافت انواع قندهای ساده , کربوهیدرات ساده و چربی های مضر را از برنامه غذایی خود حذف کنید . اگر نگران سلامتی خود هستید؛ شکر , قند , انواع شکلات و شیرینی ها , نوشیدنی های صنعتی مانند ابمیوه ها , انواع تنقلات , فذاهای آماده و فست فودها , نان و آرد سفید را محدود کنید .
  • غذاهای خانگی و سنتی میل کنید .
  • مغزها , خشکبار و میوه های خشک را جایگزین تنقلات پرچرب و شور کنید .
  • مراقب سلامت کبد خود باشید .
  • میوه و سبزی تازه و فصلی در برنامه غذایی خود اضافه کنید .
  • توصیه همیشگی ما : حتما حتی به میزان کم ورزش کنید !!!

برای مطالعه بیشتر به مقالات دیابت مراجعه کنید.

Related Post