رژیم کاهش وزن با کاهش حجم غذا

رژیم کاهش وزن با کاهش حجم غذا

رژیم کاهش وزن
اولین گام در کاهش وزن و لاغری , کم غذا خوردن است . اما گاهی این کاهش حجم غذا باعث افزایش گرسنگی و پرخوری بیش از حد پس از پایان دوره رزیم می گردد . در این مقاله به ارائه راهکارهایی برای کاهش حجم غذا بدون احساس گرسنگی پرداخته ایم .

۱٫ حداقل نصف بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید .
سبزیجات حاوی مقادیر بالایی فیبر و آب است . با پر کردن نصف بشقاب از سبزیجات شما همان حجم قبلی غذا را دریافت می کنید اما کالری دریافتی تا حد زیادی کاهش یافته است . البته توجه داشته باشید سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی در این گروه قرار ندارند .

۲٫ در تمام وعده های غذایی پروتئین دریافت کنید .
مطالعات بسیاری نشان داده اند که افزایش دریافت پروتئین , احساس سیری بیشتری نسبت به کربوهیدرات و چربی ایجاد می کند . ماست , پنیر , تخم مرغ , حبوبات , گوشت ها و مغزهای تازه و خام در گروه پروتئین ها قرار دارند .

۳٫ یک ساعت پیش از خوردن غذا آب بنوشید .
نوشیدن اب , خوردن یک کاسه سالاد سبزیجات یا سبزی تمایل به غذا را کاهش می دهد .

رژیم کاهش وزن با کاهش حجم غذا

۴٫ پیش غذای آبکی داشته باشید .
یک کاسه سوپ رقیق بهترین پیش غذا برای کاهش وزن است .

۵٫ از بشقاب کوچک و چنگال استفاده کنید .
به این ترتیب مقدار غذای در بشقاب پیش دستی بیشتر به چشم می آید و بار روانی مثبتی دارد . استفاده از چنگال به جای قاشق موجب کاهش سرعت غذاخوردن می شود و در نتیجه پیام سیری در وقت مشخص خود از مغز به معده می رسد و فرد دچار پرخوری نمی شود .

۶٫ با تمرکز کافی غذا بخورید .
غذاخوردن همراه تلفن صحبت کردن , مشاجره , تلویزیون تماشا کردن و … باعث پرخوری است و فرد متوجه نیست که چه میزان غذا می خورد . حتما در کمال ارامش غذا بخورید .

۷٫ غذاهای خود را کمی فلفلی کنید .
خوردن غذای تند باعث کاهش میل به غذا است .

۸٫ منابع سرشار از فیبر را وارد برنامه غذایی خود کنید .
سبزیجات , میوه ها , انواع دانه مانند تخم کتان , تخم شربتی , مغزها حاوی مقادیر بالایی فیبر می باشند که موجب احساس سیری و پری می شوند . در نتیجه کالری دریافتی کل در طی روز کاهش می یابد .

Related Post