رژیم غذایی دیابتی – ۹ ماده غذایی معجزه آسا برای کنترل قند خون

رژیم غذایی دیابتی - 9 ماده غذایی معجزه آسا برای کنترل قند خون

رژیم غذایی دیابتی – ۹ ماده غذایی معجزه آسا برای کنترل قند خون

رژیم غذایی دیابتی , خوردنی های تغذیه دیابتی ها

دیابت در اثر کمبود تولید و ترشح انسولین و یا اختلال در گیرنده های سلولی انسولین و یا هردو دلیل ، باعث بالا رفتن سطح قند خون می شود .

عدم کنترل دیابت باعث صدماتی به بدن فرد می شود از جمله : تخریب سلول های عصبی و رگ های خونی می شود .

درباره مواد غذایی که به کنترل بهتر دیابت کمک می کنند صحبت می کنیم :

گردو
گردو سرشار فیبر ، پروتئین و اسید های چرب مفید است . اسیدهای چرب گردو باعث افزایش سطح کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد می شود . طبق مطالعات با مصرف کافی مغزها بهتر می توان وزن افراد را کنترل کرد.

آووکادو
تنها میوه ای که سرشار از چربی است و چربی آن جز چربی های مفید برای بدن است . آووکادو سرشار از پتاسیم ، ویتامین C E K. ، لوتئین و بتاکاروتن است . غذای حاوی چربی مفید باعث افزایش احساس سیری است و همچنین چربی هضم کربوهیدرات را کند می کند که این امر باعث حفظ ثبات قند خون در فرد دیابتی می شود . علاوه بر این آووکادو فیبر بالایی دارد و در مطالعات نشان داده شده است که دریافت فیبر بالا موجب کاهش خطر ابتلا به دیابت است . همچنین موجب کاهش فشارخون بالا و سطح کلسترول تام ، کنترل وزن ، کارایی بیشتر انسولین می گردد .

رژیم غذایی دیابتی – ۹ ماده غذایی معجزه آسا برای کنترل قند خون

نان سبوس دار
نانی که از ارد سبوس دار تهیه شده باشد حاوی ویتامین های گروه B ، فیبر ، فولات و ویتامین C است .

دانه کدو حلوایی
دانه کدو حلوایی سرشار از منیزیم است . بدن در بیش از ۳۰۰ فرایند و واکنش به منیزیم نیاز دارد .کمبود منیزیم با مقاومت به انسولین ، که دلیل اصلی بیماری دیابت است.

توت فرنگی
در مطالعه انجام شده روی موش ها نشان داده شد که فیستین ماده موجود در توت فرنگی ، باعث جلوگیری از اختلالات کلیوی و مغز می گردد . در مطالعات انسانی نیز نشان داده شده است که افزایش مصرف توت فرنگی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد .

تخم شربتی
تخم شربتی سرشار از آنتی اکسیدان ، چربی های مفید ، فیبر ، منیزیم ، روی ، آهن و کلسیم است . رژیم پر فیبر با حفظ ثبات قند خون همبستگی دارد .

زنجبیل
غذاهای ضد التهاب باعث کاهش التهاب و علائم دیابت می شود .

اسفناج
رژیم غذایی با دریافت منابع پتاسیم کم با دیابت ارتباط دارد . اسفناج از منابع غنی پتاسیم است .

دارچین
در برخی مطالعات نشان داده شده است که دارچین ، موجب کاهش قند خون می شود .

Related Post