بهترین روش طبخ گوشت برای سلامتی انسان

بهترین روش طبخ گوشت - نحوه پخت گوشت بر سلامتي انسان موثر است!

بهترین روش طبخ گوشت برای سلامتی انسان

بهترین روش طبخ گوشت

گوشت در بسیاری از مناطق دنیا جز قوت غالب است. گوشت تامین کننده پروتئین و ریزمغذی های ضروری برای بدن است . روش طبخ گوشت بر کیفیت و سلامتی گوشت موثر است . در این پست به تاثیر نوع پخت بر کیفیت گوشت پرداخته ایم .

بهترین روش طبخ گوشت – نحوه پخت گوشت بر سلامتی انسان موثر است!

بهترین روش پخت گوشت کدام است ؟؟؟
پخت گوشت موجب نرم شدن بافت همبند و فیبرهای عضلانی می شود . همچنین پخت گوشت باعث از بین رفتن باکتری هایی مانند سالمونلا و ایکولی می شود . این دو باکتری باعث ایجاد مسمومیت غذایی , و در صورتی که دوز آن بالا باشد منجر به مرگ فرد می شود .
البته پخت باعث کاهش مواد مغذی گوشت می شود . انتخاب روش پخت مناسب به کاهش از دست دادن موادمغذی گوشت کمک می کند .
در صورتی که گوشت بیش از حد پخته شود , بیشتر ویتامین ها و املاح معدنی آن و همچنین ساختار پروتئینی گوشت از بین می رود و نه تنها گوشت هضم نمی شود بلکه جذب نیز نمی شود .

 

بهترین روش طبخ گوشت – نحوه پخت گوشت بر سلامتی انسان موثر است!

بهترین روش پخت گوشت

بخار پز یا کباب کردن به طور کلی بهترین روش طبخ گوشت است . این دو روش پخت گوشت کالری کمتری نسبت به سایر روش های طبخ مانند سرخ کردن گوشت دارند , ضمن آن که آهن و روی در گوشت محفوظ می مانند .
البته باید توجه داشت که با کباب کردن , گوشت دچار سوختگی نشود زیرا ممکن است باعث ابتلا به سرطان شود .

گوشت نپخته و یا نیم پز هضم و جذب سختی دارد , کما آینکه ممکن است آلوده به باکتری باشد و باعث مسمومیت غذایی گردد . همچنین در صورتی که گوشت بیشتر حرارت ببیند دچار سوختگی می شود , فیبرهای موجود در گوشت با پخت زیاد در هم تنیده می شوند و آنزیم های گوارشی به سختی می توانند آن ها را تجزیه و هضم کنند .
پس بهتر است با تغیر رنگ گوشت و نرم شدن آن , گوشت را از حرارت برداریم .

Related Post