کاهش وزن در بیماران دیابتی
کاهش وزن در بیماران دیابتی

کاهش وزن در بیماران دیابتی

کاهش وزن در بیماران دیابتی

کنترل غذا خوردن در افراد دیابتی
کنترل حجم غذای دریافتی برای کنترل قند خون و کنترل وزن ضروری است. با کنترل و محدودیت غذای دریافتی در واقع میزان کالری و کربوهیدرات را محدود کرده اید و در تنظیم قند خون موفق خواهید بود. در دیابت نوع ۲ کنترل وزن نیز یکی از ضروریات برای کنترل قند خون بالا است.

اینجا راهکارهایی ارئه کرده ایم تا غذای دریافتی خود را کنترل کنید.

از ابتدا شما حتما زیر نظر یک مشاور تغذیه رزیم غذایی دیابتی دریافت کرده اید و از میزان مصرف گروه های مختلف غذایی آگاهی دارید.
به طور مثال هر کف دست نان سنگک, بربری و تافتون یک کف دست ( ۱۰*۱۰) است. یک لیوان سبزیجات خرد شده خام معادل یک واحد سبزیجات است. یک عدد سیب متوسط معادل یک واحد میوه است.

در صورتی که حجم مصرفی خود را کنترل کنید هرگز دچار افت شدید قند خون یا بالا رفتن زیاد آن نمی شوید و از عوارض ثانویه دیابت در امان خواهید ماند.

کاهش وزن در بیماران دیابتی
کاهش وزن در بیماران دیابتی

از یکی از اعضای خانواده خود بخواهید تا برای شما غذا بکشد. میزان دریافت غذا و تعداد واحدها را به او آموزش دهید. هنگامی که این کار را خودتان انجام می دهید تصور می کنید که غذای خیلی کمی برداشته اید و ممکن است بیشتر بکشید!

رژیم غذای دیابتی داشته باشید. برای پیشگیری از هرگونه عارضه ناشی از دیابت از برنامه غذایی خود پیروی کنید. در این برنامه هیچ ماده غذایی ممنوع نیست بلکه میزان و حجم مصرفی از هر ماده غذایی مشخص است.

از ظروف کوچک و چنگال برای غذا خوردن استفاده کنید. با چنگال خوردن سرعت غذاخوردن شما کاهش می یابد. حتما کامل غذا را بجوید. این کار به هضم کامل غذا و آرام آرام بالا رفتن قند خون کمک می کند.

هنگام غذا خوردن بحث و جدل نکنید. هرگز درباره موضوعات جدی صحبت نکنید. فقط فقط روی غذا خوردن تمرکز کنید و با لذت غذا بخورید.

سر ساعات مشخصی غذا بخورید. هرچه زندگی منظم تری داشته باشید بیشتر در مدیریت دیابت موفق خواهید بود.

تندرست باشید!

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

رژیم لاغری برای دیابتی ها

رژیم لاغری برای دیابتی ها

رژیم لاغری برای دیابتی ها دیابت نوع ۲ : ۷ نکته مفید در کنترل وزن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *