ناهار برای بیماران دیابتی
ناهار برای بیماران دیابتی

ناهار برای بیماران دیابتی

ناهار برای بیماران دیابتی

در کنترل دیابت نوع ۲, رژیم غذایی و فعالیت بدنی بسیار با اهمیت هستند. در برنامه غذایی دیابتی باید اصول رژیم سالم مانند تنوع و تعادل رعایت شود. عدم رعایت اصول باعث مشکلات سلامتی دیگر در فرد مبتلا به دیابت می شود.

وعده صبحانه برای همه افراد وعده مهمی است و نباید آن را حذف کنید. وعده نهار نیز در افراد دیابتی مهم است. زیرا فرد باید در میانه روز غذایی بخورد تا قند خونش افت نکند و در محدودی ثابتی قرار بگیرد.

در برنامه دیابتی ما هیچ غذایی را منع نمی کنیم اما مقدار مصرف شما از آن غذا مهم است و نباید بیشتر از حد مجازتان بخورید.

در اینجا چند نوع غذا را برایتان آورده ایم که می توانید در وعده نهار میل کنید:

۱٫ سالاد
سالاد سبزیجات انتخاب مناسبی برای جلوگیری از پرخوری در وعده نهار است! شما می توانید نیم ساعت قبل از خوردن غذا یک بشقاب سالاد البته بدون سس! میل کنید.

 

ناهار برای بیماران دیابتی
ناهار برای بیماران دیابتی

۲٫ گوشت, مرغ, ماهی
انواع گوشت ها را می توانید در وعده نهار خود داشته باشید. بهترین روش پخت برای شما گریل در فر یا آب پز کردن است. سرخ کردن غذاها باعث افزایش میزان کالری می شود و ممکن است منجر به چاقی بیشتر شما شود. پس در روش پخت غذاها تجدید نظر کنید تا کنترل وزن بهتری داشته باشید.

۳٫ انواع سوپ یا اش
انواع سوپ یا اش به علت آبکی بودن فضای معده شما را پر می کند و مانع از پرخوری و دریافت اضافی کالری می شود. البته توجه داشته باشید آشی مانند آش رشته به علت وجود رشته خود کالری بالایی دارد. بهتر است به همگام پخت رشته کمتر اضافه کنید. در سوپ از روغن و خامه استفاده نکنید. همچنین استفاده از جو در غذا به کنترل قند خون بالا نیز کمک می کند.

در نهایت همیشه به خاطر داشته باشید که غذای خانگی بسیار بهتر از غذاهای بیرون است. به سلامتی خود احترام بگذارید و وقت مخصوصی را برای تهیه غذا در منزل پبردازید.

کانال تغذیه سالم

پیشنهاد ما

دیابت حاملگی چیست

دیابت حاملگی چیست ؟

دیابت حاملگی چیست نشان ها و علائم ابتلا به دیابت حاملگی ابتلا به دیابت نوع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *